reklama

Zástavu do rokovacej sály!

Návrh poslanca Alojza Hlinu, aby v rokovacej sále Národnej rady Slovenskej republiky bola umiestnená štátna vlajka, vyvolal veľmi zaujímavú diskusiu. Prekvapilo ma, koľkí s Hlinovým návrhom nesúhlasili, dokonca sa našli aj takí, ktorí sa ho snažili zosmiešniť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Ak na Slovensku počujem polemiku o národe, jeho symboloch, národnom povedomí alebo podobných témach, oscilujem medzi dvoma krajnosťami. Jedným extrémom je emóciami prekypujúci vzťah k národnej téme, ktorého som často svedkom v Maďarsku, druhým extrémom je chladný, nedbalý postoj, s ktorým sa vo všeobecnosti stretávam u svojich slovenských kolegov. Na jednej strane prepiaty zápal, na druhej strane zasa cencúle.

Nevidím nijakú prekážku, prečo by v rokovacej sále zákonodarného zboru Slovenska nemala byť štátna vlajka. Pre mňa symbolizuje najmä vlasť, Slovensko, ako aj to, že v budove parlamentu sa všetko musí diať v záujme vlasti. Viem, že pre mnohých je zástava Slovenska aj symbolom spolupatričnosti k slovenskému národu, ja s tým však nemám nijaký problém. Nikdy som sa netajil svojou národnosťou (maďarskou), každý ma takto spoznal. Ako som už raz povedal: snívam po maďarsky, ale nie o Maďarsku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci si to neuvedomujeme, potrebujeme symboly, veď ich hlavné opodstatnenie sa skrýva v tom, že pre mnoho ľudí majú rovnaké posolstvo. Netreba veľa slov, dlhé blogy a prejavy, ak vidíme zástavu, kríž, hviezdu alebo akýkoľvek iný symbol, hneď vieme, o čo ide.

Pre mňa je zástava Slovenska vyjadrením spolupatričností ľudí, ktorí v krajine žijú. Teší ma, že podobne zmýšľa aj niekto iný, preto podporujem umiestnenie štátnej zástavy v rokovacej sále bratislavského parlamentu. Symbol, ktorý je pre mnohých aj vyjadrením národného povedomia, je pre mňa vyjadrením občianskej hrdosti!

Szilárd Somogyi

Szilárd Somogyi

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Počas vlády I. Radičovej som bol poslancom NR SR. Získané skúsenosti ma presvedčili o pravdivosti príslovia "Je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu